2320 poze   326022 vizite
Albume
A__ ContactA__Adapost - camera puiA__Adapost pasari - camera iarnaA__Adapost pasari - maternitateA__Adapost pasari - voliera varăa__Pui 2024a__Pui si tineret brahma 2014a__Pui si tineret brahma 2015a__Pui si tineret brahma 2016a__Pui si tineret brahma 2017a__Pui si tineret brahma 2018a__Pui si tineret brahma 2019a__Pui si tineret brahma 2020a__Pui si tineret brahma 2021a__Pui și tineret brahma 2022a__Pui și tineret brahma 2023Boxa Adapost pui intermediariBrahma Club of Great BritainBRAHMA CLUB ROMANIA FacebookB__Brahma - scurt istoricB__Brahma ColumbiaB__Brahma Herminat DeschisB__Brahma Herminat InchisB__Brahma LemonB__Brahma PotarnichiuB__Brahma Potarnichiu pe albastruB__Brahma Rosu-AlbB__Brahma RotgestatteltB__Brahma Silver orange   Dark orangeC andidate pentru reproductie in 2018C e parere aveti despre barbieritul pasarilor la cloacaC e parere aveti despre incrucisarile intre culori la brahmaC ock Fight - GladiatorsC ocosi pentru reproductie 2017C ocosi pentru reproductie 2018C um va descurcati cu paduchiiCampionatul European de Brahma in Affligem Belgia 21-23 novCleo versus PuisorCUMPARDE VANZARE 2023Doctor veterinar bunE xemplare brahma de referintaE xpo Nationala Craiova ian 2013E xpo Nationala Suceava 2014E xpoz Bucuresti martie 2015E xpoz Nation I de Brahma 2016E xpozitia europeana Hanovra 2017E xpozitia europeana Metz- FrantaE xpozitia nationala Bucuresti 2013E xpozitia Nationala Bucuresti 2016E xpozitia Nationala Bucuresti 2019E xpozitie Cluj ianuarie 2015Este brahma o rasa sensibilaExpozitie Internation Olanda 4-6 novE_ M A T C A 2 0 1 9   FAMILIA 1Fapt diversH rana - furajare puiI n vizita la cativa crescatori de brahma din BanatI ncubatie - maternitate- haleala - puisoriI nformatii utile crescatorilorI p o s t a z eJ obul meuN oile AchizitiiPasarile mele la Expozitia Nationalap__tineret brahma 2015Z_ Arhiva - primele pasari

membru din 20 noiembrie 2011

Este brahma o rasa sensibila

Am constatat ca in fiecare an , pe perioada verii pasarile sunt asaltate de diverse afectiuni, cu precadere respiratorii... Si trebuie neaparat sa stai dupa ele cu fel de fel de tratamentele + o gramada de vaccinuri, ca altel le poti pierde. Un crescator spunea ca Brahma e o rasa prea consangvinizata. Voi ce parere aveti ?! Ce putem face ca sa nu ne mai cramponam de asemenea situatii, total neplacute. Stam ascunsi dupa cotete ori venim cu lamuriri ?
1186951_10201193196623581_274311531_n
1186951_10201193196623581_274311531_n
DSC_1910
DSC_1910

Comentarii album • 42
addybm 6 iulie 2015  
Domnule mihai87 eu nu ziceam ca pasarile mele sunt bolnave ci ca eu incerc sa mentin un climat curat...uscat si sa nu aduc pasari din alta parte ca sa nu imi aduc diverse boli.si mai mult m-am referit la aplicarea dupa ureche si fara rost a unor tratamente preventive care distrug microflora intestinala si scad imunitatea pasarilor.....deci aplicarea excesiva a unor tratamente fara rost duc la imbolnavirea pasarilor.....de acolo si unele expresii a unor crescatori.....le-am facut de toate si mi-au murit.
Raportează
mihai87 5 iulie 2015  
Domnu Addybm eu cred ca incurcati tratamentul preventiv ( păsările sunt sănătoase ) cu cel curativ (păsările sunt bolnave), daca dvs aplicați doar tratament curativ inseamna ca păsările sunt mereu bolnave ( Asta deduc din spusele dvs) sa ma corecteze cineva daca gresesc. P.S. Pt domnul Addybm nu am vrut sa zc ca aveti păsări bolnave , doar ca asa reiese din ce scrieti.
Raportează
LucianPetrov 5 iulie 2015  
Ma bag si eu cu umilele mele cumostiinte in ale pasarilor. Brahma nu e o rasa mai sensibile de cat o alta, parerea mea. Sigur cosangvinizarea are si partile ei rele (scadere vitalitate, spor redus, etc), dar fara cosangvinizare la rasa nu prea poti fixa anumite caractere.
Chiar daca o pasarile nu sunt consangvinizate, putine exemplare au o rezistenta mult mai buna decat suratele lor, in clipa in care se declanseaza boala.
Marea problema consta in faptul ca cei mai multi vand pasari, chiar daca stiu ca au o boala, aici tine si de caracterul omului, nu conteaza ca e doxa, sau s-a apucat ieri.
O alta problema este ca in clipa in care se declanseaza boala, cei mai multi dau cu presupusul, ca o fi aia, ca o fi altceva… Apoi se ajunge la aspectul cu vaccinurile unde se pare ca unii sunt dispusi sa le faca si pe alea neinventate inca. Vaccinarea daca se face haotic mai mult strica. Citeam la o persoana cineva, nu spun cine.. persoana importanta!!! Ca vinde tineret vaccinat inclusiv de laringotraheita. Pai daca eu iau pasari de la el si nu am vaccinat lotul propriu de laringotraheita, nu imi mai rmane nimic in cotet. Cine citeste stie ca pasarea vaccinata de laringotraheita ramane purtatoare cel putin 18 luni, deci elimina virusul si daca ai laringotraheita in pasari….
Parea mea este ca or fi si pasarile ceva sensibile, dar cred ca mai repede le omoara ignoranta noastra. Un crescator trebuie sa stie ceva mai mult decat sa le dea mancare si apa, iar trecerea de la stadiul de detinator la crescator se face prin acumularea de cunostiinte si studiu permanent.

Succes crescatorilor!!
Raportează
Aqua9 30 iulie 2015  
Cred ca am identificat persoana "importanta" !!!
Raportează
Aqua9 11 iulie 2015  
Multumim de comentariu domnu Petrov.
Raportează
addybm 5 iulie 2015  
Sau variola......boli care nu depind de rasa sau crescator
Raportează
addybm 5 iulie 2015  
La boli precum coccidioza cu care cred ca ne intalnim toti......
Raportează
addybm 5 iulie 2015  
Si ca si sensibilitate toate rasele de gaini sunt sensibile pentru ca tot ce este de rasa este asa inclusiv ....plante....iepuri....caini .....porumbei.....etc
Raportează
addybm 5 iulie 2015  
Am citi toate comentariile voastre ......si cine ma cunoaste stie ca cresc rasa brahma de vreo 18 ani la fel si italiene si pitice......nu este o rasa asa sensibila ci doar la acele schimbari de temperatura....ca sa sti toti eu nu fac tratamente preventive ci doar curative
Raportează
Aqua9 5 iulie 2015  
Oh , domnu presedinte ! Ce ar insemna tratamente curative? Daca nu va suparati...
Raportează
CosminN 30 august 2013  
In viata, nu le poti avea pe toate.
Urmaresti doar "poze" visand la cupe si medalii? Atunci bagi la medicamente de toate tipurile pana rupi ficatu' in ele. Strategia pe termen scurt. Gaina o tin un an, am scos din ea. Pa, pa!
Esti insa interesat de o strategie pe termen lung?
Atunci cupele si medaliile le lasi vanatorilor si te apuci de gainareala.
Trage puiul o partza. Se mai intampla. Nu sari cu pastila in gusa lui. Ba il gasesti si cu o mica diaree. Nu-i umpli bidonu' cu cocktail.
Fereasca sfantu' il apuca tusea, junghiu' etc. Nu rupe acu' seringii. Mai astepti. Mai analizezi sa vezi care tot picoteste. Te pomenesti ca-i ala scos din mama si fiu. Sau ala care nu putea ecloza singur. Sau ala care s-a uscat mai greu etc. Pai poate ca-i cazu' sa lasi naibii farmacia si sa-l bagi la oala.
Stiu stiu. Nu intamplator ala e' taman cel mai falos din lot. Asa o fi da', repet, pe termen lung, ai nevoie de el sau de frate-su care arata mai rau putin ca si fenotip da' care n-are nici pe dracu'?
Eu am mai spus-o, Brahma se apropie cu pasi repezi de apogeul sau ca si rasa. Din acel moment incolo, va fi doar decadere. In fond, spre exemplu, cam cat s-ar mai putea creste talia unei gaini? Desigur, care sa poata sta singura in picioare si sa nu-i trebuiasca perfuzii zilnic. :))
Trageti cu ochiul la rasele de caini (unele dintre ele, sa spunem unele britanice) si veti vedea spre ce se indreapta si Brahma, Cochinchina etc.

Cele de mai sus sunt scrise cu referire la crescatorii de pasari de rasa care practica aceasta "meserie" ca si hobby.

La pasarile de productie, situatia se schimba radical.
Raportează
Aqua9 30 august 2013  
Deci consangvinizarea ar fi problema principala. Pai sa venim si s-o recream... ca acum 150 de ani!
Raportează
CosminN 29 ianuarie 2014  
Orice rasa de animal (mamifer, pasare, peste) atinge la un moment dat apogeul. Chestiunea este general valabila, repet, indiferent de specie.
Din acel moment intervine involutia si atunci se cauta solutii.
Prima este incrucisarea varietatilor de culoare din cadrul aceleiasi rase (ex. la rasa Dog German din cauza problemelor care au aparut ca urmare a consangvinizarilor produse in cadrul varietatilor de culoare, s-a acceptat incrucisarea culorilor apropiate).
In momentul in care nici aceasta metoda nu mai da rezultate (populatia este destul de omogena genetic chiar luand in calcul toate varietatile de culoare), se trece la pasaul 2: incrucisarea cu rase apropiate (din aceeasi grupa).
Pana la recrearea rasei, mai este cale lunga si nu cred ca este cazul.
Brahma, o fi o rasa sensibila insa, comparativ cu alte rase, este o gaina chiar rezistenta.
Sa va dau o familie de Faverolles sa o tineti 1 an si apoi sa vedeti cum veti privi Brahma din punct de vedere al rezistentei la boli, la conditiile de adapost si hrana. :))

Ceea ce scriam mai sus (poate prea detaliat si complicat pt. unii) nu era cu referire la doar la rasa Brahma ci la orice rasa de gaini. ;)
Raportează
Aqua9 30 iunie 2015  
Multumesc de sugestiile din comentariul tau. Nu stiam ca Faverollele sunt mai sensibile decat brahma...
Raportează
Marius72 7 decembrie 2013  
ai putea gasi lamuriri la cei care cresc de ani buni(macar 10) aceasta rasa si atunci poti trage o concluzie.cand esti mai nou in acest hobby brahma si mai patesti cate ceva din cele detaliate pe aici te poti speria un pic .dar si noi oamenii suntem cam la fel cu pasarile cateodata si atunci? din fata unor carti putem da multe explicatii dar nu intotdeauna la subiect.trebuie trecut prin "toatecele rele" analizat ,retinut si hotarat ce faci mai departe.generalizez comentariul .experienta impaca cele doua surori de multe ori vitrege TEORIA si PRACTICA
Raportează
ilieb 29 august 2013  
am gasit o varianta sa obtin de la o DOAMNA veterinar in adevaratul sens al cuvantului consultatii (cu scuzele de rigoare conform protocolului de la servici nu intra in contact cu pasarile ii duc poze cu pasarea respectiva )ias da si numele dar finca lucreaza la o firma nationala din brasov cu specific avicol imi pare rau dar nu pot sa ii divulg numele ar insemna sa ii fac rau si sa imi pierd si doctorul plata este dupa cum v-ati dat seama singuri o floare o binecunoscuta cafea si se rezolva .eu nu am avut probleme dar am tratat la 2 prieteni cu tratamente ieftine si prescrise de DOAMNA rezultatele mai presus de asteptari.1 paduchi baie cu otet din vin (dar nu regal number 1 sau altele ,otet din vin adevarat in functie de regiunea tarii marca stiuta la brasov AGROVIT sau mai este unul de buzau ce seamana identic la eticheta )2 gajaiala (sau microplasmoza)orez rascopt (fiert mai moale )ceai de sunatoare (fara strop de apa 6 zile fara vegetale crude ,iarba ,varza ,frunze de sfecla ,)pentru revigorare o data la doua zile branza de vaci proaspata stoarsa bine de zer.P.S.daca cineva aplica aceste lucruri astept feedback sau comentarii
Raportează
ilieb 22 august 2013  
P.S domnul ILISAI nu stiu cum e la DSV Suceava dar la DSV Brasov sa dus un prieten bun cu o pasare gaina italiana argintie(va pot da detalii mai multe daca vreti )si i sa spus ca e bolnava de la paduchi.mie personal mi sa intamplat sa am o gaina foarte draga de BRAHMA bolnava si mi sa servit raspunsul DECAT SA ITI MOARA MAI BINE TAIO SI O MANANCI(si la cati crescatori din Romania nu li sa intamplat la fel)nu vreau sa jignesc medici veterinari din Romania dar in afara de cei din fermele avicole si poate inca cativa care le place acest sector toti ceilalti sunt praf si nici nu ii intereseaza de ce ma abtin findca multi crescatori din Romania si cand dorm in vis au mai multe cunostinte decat ei.
Raportează
agroail 28 august 2013  
Aici sunt de acord cu domnul ilieb....Dr.veterinari buni sunt la ferme si greu obtii o parere de la ei....pe la noi scursurile,alcoolistii si oamenii care nu au nici o treaba cu medicina veterinara, si nu trebuie sa ne ferim sa-i injuram sau se le spunem adevarul despre ceea ce sunt.Realizati ca ei isi iau banii dupa urma oamenilor ca noi si nu ne ajuta cu nimic.Ar trebuii sa promovam o pagina in care sa punem dr din toata tara si sa trimitem periodic un email la DSV sa vada ce au creat si au dat drumu pe strada,in rest numai....................
Raportează
Aqua9 28 august 2013  
Ok . Sunt de acord. Hai ca deschid eu un capitol pe aceasta tema- Doctor veterinar bun. Sa aducem recunoastere nationala doctorilor veterinari care merita cu adevarat.
Raportează
cipric 23 august 2013  
bine punctat!acest raspuns se gaseste la mai toate cabinetele veterinare fapt care m-a determinat sa citesc mai mult.cat despre problema bolilor este foarte simplu:inmulteste pasarile sanatoase nu cele injectate.(e doar o parere personala)
Raportează
agroail 28 august 2013  
Nu ai cum,decat daca stai singur pe un camp si nu ai pasari salbatice in jurul tau,ca in rest nu toti cresc pasari la nivel de curatenie zilnic,unii fac curatenie la pasari primavara si toamna si bolile sunt la ele acasa?Ce faci?....Vaccinezi,ca sa ai pasari curate!
Raportează
ilieb 22 august 2013  
multumim domnul cochingiroc pentru sfaturile naturiste si ceapa merge foarte bine .multumesc din suflet domnul Ilisai Andrei ca ati confirmat ceea ce am spus si eu trebui dezvoltati anticorpi naturali la pasari pe cale naturala cum reiese si din ce spuneti dumneavoastra cand o pasare purtatoare intra in contact cu o pasare tinuta cu pastile si vitamine excesiv aceasta da ortu popi (cata lume stie ca un om pe durata vietii poarta in organism mii de celule cancerigene si nu moare de cancer sau un exemplu concret fiul meu cel mare nu sa inbolnavit si nu se va inbolnavii niciodata de scarlatina desi este purtator de virus,am un prieten care iau murit vara asta din cauza bolii transmisa de paduchii cam 4 gaini la mine roiesc fata de el si nu a murit nici macar un pui dar eu ii tratez traditional cu cenusa ,nisip ca scalda iar ingerata IARBA LUI TATE .asa ii spune in ardeal la mures eventual daca ma invata cineva as pune si niste poze) cum spuneati dumneavoastra conteaza de la caz la caz.mai povestea cineva pe sunphoto de 2 cazuri un crescator cu o pasare cu tratamente si vaccinuri a lasato sa se vindece si dupa 2 zile a gasito moarta si o a doua persoana ia dat pasari ceai si a stat langa ea (analiza microbiologica a aratat ca era acelasi virus ma abtin sa zic ca era in aceasi faza)si pasarea a scapat .nu degeaba exista vorba pe langa mancare si pasarile au nevoie de afectiune (domnul George va poate confirma cand a vazut pui luati de la dumnealui cum au crescut)sau cum se zice in popor ochiul gazdei ingrasa animalu.
Raportează
cochingiroc 21 august 2013  
multumim pentru sfaturi si recomandari. folositi preventiv si cel mai bun antibiotic, USTUROIUL !
Raportează
ilisaiandrei 21 august 2013  
domnule ilieb vreau sa va explic ceva...nu inseamna ca daca pasarea nu da semne de boala sau nu moare nu este bolnava...ba din contra numai ca dezvolta anticorpi mai puternici..si in momentul in care ajunge in alta locatie imbolnaveste tot si ea ramane...intrebati multi au patit asa...si din scoala stiu ca in cele mai multe cazuri asa se intampla dar daca nu sunteti convins mergeti la DSV si analizele o sa va arate negru pe alb...
Raportează
ilieb 21 august 2013  
toate lucrurile de mai jos sunt adevarate pentru ca cei care le/au expus le/au alpicat si au dat roade.eu as pune problema in 3 puncte .1 cand incrucisezi pasari de calitate si numai de calitate exceptionala cum a pus domnul cosmin problema la un moment dat se va ajunge exact ca la curcile big 6 care se inmultesc prin inseminare artificiala ajung foarte mari foarte frumoase dar trebuiesc ajutate cu vitamine etc plus ca se ajunge la un procentaj de incubat extraordinar de 30 35 la suta de unde vorba domnului marius trebuie langa un armasar domnesc o iapa tiganeasca sa iapa manz de calitate.2 in general noi le tinem in voliere inchise ferite de intemperii (soare ,ploi ,vant etc)ele nu ciugulesc cum ciugulesc tigancile de prin curte chiar de pe la wc.mi sa spus ca nu e bine sa le dai multa varza ca fac diaree sunt de acord( dar cati oameni si daca nu stiati sunt si animale care fac acest lucru mancand anumite fructe)eu unul le dau legume din toate cu gramada (e mai mult de facut curat dar merita)sfecla rosie ,varza ,morcovii,brocolii,rosii,ardei,pepeni galbeni si rosii plus papadie si o buruiana paroasa care nu stiu cum ii spune dar stiu de la batrani ca le face bine.rezultate zero tratamente fara mortalitatii la adulti.3in ultimul rand ganditiva la vitaminizarile puilor care daca nu se continua la maturitate este la fel ca la un culturist ii dai de toate si dupa aceea il lasi in aer ce se intampla oare?toata lumea scoate pui cat de devreme in primavara si ii ingrijeste cat de bine ca sa nu moara nici unul deoarece se stie foarte bine ca au pret foarte bun (cine cumpara pui scosi in iulie ,august?nu ti ia nici dracu degeaba )dar stim cu toti ca se intapla de atatea ori ca sa iasa toamna tarziu clostii cu pui de prin sura si primavara sa ajunga pasari mature fara tratamente si vitaminizari.am facut si eu un experiment anul trecut pe care l-am repetat anul acesta .am scos vreo 10 puisori in august intradevar i-am tinut un pic mai la caldura sa suplinesc closca si i-am crescut in afara de furaj cu mila lui DUMNEZEU nu au trecut toti iarna dar au scapat vreo 4 ei da cei care au scapat in afara de vaccinul obligatoriu din februarie nu au vazut nimic(da nu sunt rentabile cum au spus mari crescatori ca nu oua in primavara si atunci la ce sa le mai tii?as spune eu pentru rezistenta care le o va transmite puilor)am pe pagina mea poze cu ei .o gaina ca a ajuns o splendoare nu mai este la mine dar o sa merg sa ii fac poze nu am cuvinte pe langa faptul ca pui de la ea umbla mici prin ploaie si nu au murit nici unul(intradevar nu are numai 6 din ouale ei)fiecare are un cuvant de spus si mi l-am spus si eu ca e adevarat sau nu TRAGETI DUMNEAVOASTRA CONCLUZIA
Raportează
Aqua9 21 august 2013  
Multumim pentru impartasirea experientelor dvs domnu Bogdan.
Raportează
ilisaiandrei 20 august 2013  
lincospectinul este antibiotic....dumneavoastra luati antibiotice doar de dragul de ale lua? nu cred....la mine am probleme din cauza ca ziua e foarte cald si noaptea scade temperatura cu peste 20 de grade....si sunt tot felul de antimicrobiane si vitamine....asta prefer eu in locul antibioticelor....gandestete la imunitatea pasari...cand va raci mai tare cu ce o mai tratezi?
Raportează
Aqua9 20 august 2013  
D-nu Ilisai Andrei , ce antimicrobiene ne-ati recomanda? Multumim.
Raportează
bporumbeitippler 20 august 2013  
Am intrebat azi un fost detinator de gaini brahma despre sensibilitatea acestora.
Mi-a spus ca singura chestie care le ajuta, deoarece sunt foarte sensibile, este Lincospectinul administrat de doua ori pe an.
Va rog totusi sa intrebati un veterinar priceput pentru a aproba sau nu acest fapt.
Omul respectiv doar asa le trata si astfel pasarile nu mai 'stranutau' toata ziua...
Raportează
Aqua9 20 august 2013  
Multumesc de initiativa.Dar , despre aceste lucruri stiu si eu... Insa sunt sigur ca doar crescatorii vechi au secrete bine tainuite despre cum sa procedezi ca sa ai cat mai putine probleme de sanatate cu pasarile . Aici as vrea sa ajung... Spre folosul tuturor crescatorilor. Mai ales pentru incepatori si pentru brahmele lor.
Raportează
bporumbeitippler 20 august 2013  
Inseamna ca si d-voastra folositi Lincospectinul?
Daca da, e chiar atat de bun?
Oricum eu am incredere in ce mi-a zis omul - el asa proceda si chiar mergea!
Da, sfatul 'batranilor' e de aur!
Raportează
didii 20 august 2013  
sunt mai sensibile
Raportează
didii 20 august 2013  
da ai dreptate fara tratamente in fiecare luna nu merge am obs ca sunt muult ma slabe fata de cochin
Raportează
agroail 20 august 2013  
Daca faceti Larivac cand sunt puii mici nu ar trebuii sa intampinati probleme la maturitate!La minim 28 de zile cu rapel la 2 sapt...Ceea mai raspandita boala este micoplasmoza,daca este depistata la timp nu ar trebuii sa fie probleme.
Raportează
Aqua9 20 august 2013  
Larivacul asta ce mai e ?
Raportează
agroail 20 august 2013  
V-ati dat singur raspunsul la problemele respiratorii ale gainilor,inseamna ca nu il folositi.Vaccin viu liofilizat contra laringotraheitei infecțíoase aviare.
Se foloseşte în profilaxia specifică a laringotraheitei infecţioase aviare la păsările clinic sănătoase din unităţile de creştere industrială şi din gospodăriile populaţiei în care boala evoluează sistematic.

De regulă, vârsta minimă de vaccinare a puilor este de 28 zile. În caz de pericol iminent de contaminare, vârsta de vaccinare a puilor, mai ales la puii de carne, poate fi scăzută la 10 zile. Tineretul de înlocuire se va vaccina la vârsta de 16-20 săptămâni.

Imunitatea locală (a aparatului respirator – de tip celular) se instalează în 5-6 zile de la vaccinare. Imunitatea umorală se instalează în circa 14 zile după vaccinarea cu Larivac.
Raportează
agroail 20 august 2013  
folositi-l la anul si vorbim la vara.Cel mai important cautati sa evitati dr veterinari ca majoritatea nu sunt buni de nimic,nu vreau sa jignesc pe nimeni dar daca nu ma descurcam singur nu mai aveam o gaina in curte.Ei rezolva toate problemele cu"praf d'ala galben " si pestiholvac.inainte de vcc folositi complexe vitaminice4 cu mai multa vit.c
Raportează
Aqua9 20 august 2013  
Multumesc frumos d.nu Ionut ,in numele meu si a tuturor crescatorilor carora le va fi utila aceasta informatie primita cu generozitate de la dumneavoastra
Raportează
agroail 21 august 2013  
Nu aveti pt ce, va doresc multa sanatate si daca mai aveti probleme va astept cu msj.!
Raportează
seby90 20 august 2013  
Pot sa spun un singur lucru ,,Ti-am spus eu " ;) am constatat asta de anul trecut de când am renunțat la rasa brahma in favoarea italienelor si piticelor ! Nu am făcut nici un tratament la pitice si nici un vaccin la pui si nu a murit Niciuna in schimb la brahme ... fara tratamente nu pot trai
Raportează
bporumbeitippler 20 august 2013  
Foarte interesant; sa vedem ce spun crescatorii 'inraiti' ai acestei frumoase rase!
Raportează
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.